onsdag 3. oktober 2012

Mojo camp og volleyballturnering

Heiheihei!

Nå er det en stund siden jeg har blogget, sorrysorry, men jeg lover at jeg har hatt det superkjekt! 

Forrige helg satt vi oss på en 6 timers lang busstur til Crescent head for å være med på en surfecamp i regi av Mojo surf. Noen så kanskje at jeg på fredag påstod på facebook at jeg skulle til Brisbane, det var løgn, jeg trodde det var dit vi skulle, men så på kartet senere at det var laaaaangt unna. Beklager det. Uansett, surfecampen var veldig morro. Når vi kom dit var det allerede tent bondfire i skogen og pilsen var det bare å poppe. Jeg sov i en tipi sammen med Thea og Asle, en tipi er et stort telt som var utrolig koslig å bo i. På lørdagen var det "rise and try to shine" klokken 07:00 for første surfetime. De garanterte at alle skulle klare å stå en bølge i løpet av helgen, men alle hadde faktisk stått i løpet av de første morgentimene. Til og meg meg, woohoo! Resten av lørdagen og søndagen gikk ut på å chille, surfe, spille volleyball, spise kritthvitt brød og kose oss. På kveldingen var det stor fest der alle på campen var med og flere av de som campet rundt om på campingområdet. Den campingplassen tror jeg til og med mamma kunne trives på, det var null dekning, ikke store muligheter til å handle noe, men god kaffemaskin kom trillende på en tralle hver dag! Ikke værst! 
Vår flotte turbuss! 
Girlsa Kristine, Anette og Theus-amadeus!

 Surfetimeforberedelser
 Kom her og si at vi ikke er blitt surfebabes! Og Alse da :)
 Dette er campen vi bodde på, hadde ingenting bortsettfra en kaffebar på fire hjul
 Tur på kveldingen på stranden ....
 ... og i skogen.
 Thea og min sin roomie i vår lille koslige tipi. Da vi våknet på søndagen var Asle i toppen av den stangen midt i teltet og hele tipien sjanglet frem og tilbake. Han "måtte" vist teste sine poledance-skills.
 Her er kantinen med deilig kritthvitt brød. namnamnam!
 Se så vi koser oss a gitt!
 Og souvenir-kongen Audun da.
Til sist, men VIRKELIG ikke minst, en koslig do-venn!

Siste uken gikk mesteparten av tiden til å fokusere på beachvolleyball (helt greit!) for nå på mandag hadde vi ferdighetsprøve som vi måtte bestå om man hadde lyst til og beholde stipendet og ikke få det som lån. Hadde lyst til å beholde det som stipend så jeg kjørte på og besto like så godt testen! (klapp på skulderen) På tirsdag gikk teoritimene bort på grunn av den prestigetunge volleyballturneringen vi i sportsklassen skulle ha mot engelsk og exfac. klassen. Vi spilte to og to på lag og jeg spiulte med godeste Jarle (en kjernekar fra klassen). Turneringen startet med 4 innledningsrunder der jeg beskjedent kan si at vi gruset alle motstanderene vi fikk. Lett! Så kom de vanskelige og tellende rundene hvor vi vant en og tapte en, og siden det var vinn eller forsvinn i de rundene, måtte vi desverre forsvinne. Kjipeste. Følte meg ganske heldig med medspilleren min, for han var ganske så god, og tro det eller ei, det hjelper. Etter turneringen dro jeg ut sammen med Kristine og Anette for å ha en liten styrketrening. og shiiiit så godt trent skiskyter-Kristine er, Anette og jeg fikk kjørt og ganske så greit! Men det var veldig godt å få trent litt skikkelig igjen, merker at kroppen tror det er litt ferie her når vi ikke er prippene på skolen. Må skjerpe meg på det der, men det kommer seg! 

Her er noen bilder fra turneringen.

 Henrik og Anette
 Kirsty
 Min lag-buddy Jarle
 Inger med sine superserver
 Og Theo og Ingvild
også måtte vi passe på å ikke være for aktive, her er Tuva, Hanna og Marte.

I dag har vi kun hatt teoritimer for så å gått ned på stranden der vi sluknet så og si alle vi som lå sammen. Det er ganske slitsomt å ha hele to timer teori om dagen skal jeg si dere, lever et hardt liv. Nei, men for å være litt alvorlige her, jeg og Thea var faktisk ganske flinke i dag, vi leste før skolen startet og når vi var ferdig med lunsj fant vi skolens lille biblotek og leste litt da og. Gooood! 

Planene videre nå er livreddningskurs i morgen og Blue Mountains på lørdag. På Blue mountain- turen har de lovet oss at vi skal få se kengeru og til og med kanskje klemme en koala. æææ kult! Jeg skal ta med en koala hjem til Beach house, har følt litt på at vi mangler et husdyr. En koala hadde vært midt i blinken! 
Men dette kan jeg blogge om senere, nå tenker dere sikkert "å herregud, er ikke dette innlegget snart ferdig?" men ja, det er snart over! 

Bare en liten hilsen til mamma og pappa, jeg har blitt en reser på å vaske klær, lage meg mat uten ovn eller stekeplate, jeg har det veldig fint og jeg gjør skole også, det er bare ikke like kult å blogge om. Og en siste ting, beklager for alle skrivefeilene, uups! Savner dere masse! Savner deg også lille minimi <3 

Snakkes godtfolk! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar